Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/7023
Title: Гендерные стереотипы в рекламных текстах Беларуси и Южной Кореи
Other Titles: Gender Stereotypes in Advertising Texts in Belarus and South Korea
Authors: Биюмена, А. А.
Залевская, Н. С.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Сравнительное языкознание. Сопоставительная лингвистика
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Язык как система знаков. Семиотика языка (лингвосемиотика)
Реклама
Беларусь
Южная Корея
Issue Date: 2021
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2021. – № 5 (114). – С. 20-27.
Abstract: В статье рассматривается использование гендерных стереотипов в белорусской и южнокорейской рекламной коммуникации на материале рекламных текстов в контексте указанных культур. Выявлены средства выражения гендерных стереотипов в креолизованном рекламном тексте, обнаружено влияние культуры на формирование гендерных образов в рекламных сообщениях. Ключевые слова: гендерный стереотип; женская роль; культура; мужская роль реклама; рекламный текст.
Description: Biyumena A. A., Zalevskaya N. S. Gender Stereotypes in Advertising Texts in Belarus and South Korea. The article examines gender stereotypes in Belarusian and South Korean advertising communication. The means of expressing gender stereotypes in the creolized advertising text of the studied countries are revealed, the influence of culture on creating gender images in advertising is outlined. Key words: gender stereotype; female role; culture; male role; advertising; advertising text.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/7023
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Серия 1. Филология

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Биюмена А. А., Залевская Н. С. Гендерные стереотипы.pdf812,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.