Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6977
Название: | Conceptualisation of empathy from the viewpoint of pedagogic communication |
Авторы: | Pacovská, J. |
Ключевые слова: | Психология Педагогическая психология Образование. Педагогические науки Общая педагогика Технологии, методы, формы и средства обучения Философия и методология педагогики и образования |
Дата публикации: | 2022 |
Издатель: | Минский государственный лингвистический университет |
Библиографическое описание: | Универсальное и национальное в языковой картине мира : сб. науч. ст. по итогам IV Междунар. науч. конф., Минск, 24-26 окт. 2019 г. : в 2 т. Т. 1. – Минск : МГЛУ, 2022. – С. 136-141. |
Аннотация: | This paper is focused on the conceptualisation of empathy. It follows the ideas with which empathy is connected in interpersonal communication, with a special emphasis on the approach to empathy in pedagogic communication. The purpose of the contribution is to reveal what meanings are attached to the concept „empathy“ in two sources of data whose analysis will constitute the basis of the present research: academic texts and empiric data. The basis of the analyses is the cognitive approach to meaning whose essence is finding connotations. Key words: empathy, pedagogic communication, pedagogic communication, empiric data, connotations. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6977 |
ISBN: | 978-985-28-0128-7 (Т.1) 978-985-28-0047-1 |
Располагается в коллекциях: | Универсальное и национальное в языковой картине мира (статьи) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Pacovská J. Conceptualisation of empathy from the viewpoint of pedagogic.pdf | 313,03 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.