Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6977
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorPacovská, J.-
dc.date.accessioned2021-09-09T10:28:17Z-
dc.date.available2021-09-09T10:28:17Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationУниверсальное и национальное в языковой картине мира : сб. науч. ст. по итогам IV Междунар. науч. конф., Минск, 24-26 окт. 2019 г. : в 2 т. Т. 1. – Минск : МГЛУ, 2022. – С. 136-141.en_US
dc.identifier.isbn978-985-28-0128-7 (Т.1)-
dc.identifier.isbn978-985-28-0047-1-
dc.identifier.urihttp://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6977-
dc.description.abstractThis paper is focused on the conceptualisation of empathy. It follows the ideas with which empathy is connected in interpersonal communication, with a special emphasis on the approach to empathy in pedagogic communication. The purpose of the contribution is to reveal what meanings are attached to the concept „empathy“ in two sources of data whose analysis will constitute the basis of the present research: academic texts and empiric data. The basis of the analyses is the cognitive approach to meaning whose essence is finding connotations. Key words: empathy, pedagogic communication, pedagogic communication, empiric data, connotations.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherМинский государственный лингвистический университетen_US
dc.subjectПсихологияen_US
dc.subjectПедагогическая психологияen_US
dc.subjectОбразование. Педагогические наукиen_US
dc.subjectОбщая педагогикаen_US
dc.subjectТехнологии, методы, формы и средства обученияen_US
dc.subjectФилософия и методология педагогики и образованияen_US
dc.titleConceptualisation of empathy from the viewpoint of pedagogic communicationen_US
dc.typeArticleen_US
Располагается в коллекциях:Универсальное и национальное в языковой картине мира (статьи)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Pacovská J. Conceptualisation of empathy from the viewpoint of pedagogic.pdf313,03 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.