Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6842
Title: Культурно-воспитательная функция педагогического общения
Other Titles: Cultural and educational function of pedagogical communication
Authors: Золотарева, И. Н.
Хомякова, О. В.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Философия и методология педагогики и образования
Психология
Педагогическая психология
Issue Date: 2020
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Национально-культурный компонент в тексте и языке : сб. науч. ст. – Минск : МГЛУ, 2020. – C. 207-211.
Abstract: В статье анализируется культурно-воспитательная функция педагогического общения в общей системе современного образовательного процесса. Анализ основан на рассмотрении результатов теоретических исследований и практических выводов. Определенно значение педагогического общения для формирования культурной идентичности обучаемых. Ключевые слова: педагогическое общение, культурно-воспитательная функция педагогического общения, стиль общения, культурная идентичность, культурная среда.
Description: Zolotareva I., Khomiakova O. Cultural and educational function of pedagogical communication. The article analyzes the cultural and educational function of pedagogical communication. The authors set the goal of analyzing the main functions of pedagogical communication in the general system of the modern educational process. The analysis is based on an examination of the results of theoretical research and practical conclusions. In conclusion, the authors made a conclusion about the importance of pedagogical communication for the formation of the cultural identity of students. Keywords: pedagogical communication, cultural and educational function of pedagogical communication, communication style, cultural identity, cultural environment.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6842
ISBN: 978-985-28-0022-8
Appears in Collections:Национально-культурный компонент в тексте и языке (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.