Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6765
Title: Экспликация успеха косметического бренда в интернет-публикациях
Other Titles: Internet Posts Promoting Beauty Brands and Their Achievements
Authors: Сысоева, Т. А.
Шуляк, Е. А.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Сравнительное языкознание. Сопоставительная лингвистика
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Информатика и информационные технологии
Issue Date: 2021
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2021. – № 3 (112). – С. 29-35.
Abstract: В статье рассматривается языковое оформление онлайн-публикаций о деятельности белорусских и зарубежных производителей косметики. Выявляются содержательно-структурные особенности корпоративного веб-сайта, устанавливаются способы маркирования информации об успехах в производстве косметических средств и высоком качестве продукции. Сообщения о белорусских организациях содержательно богаче, однако авторы публикаций на двух языках используют сходный комплекс лингвистических средств, призванных управлять вниманием читателей, а о хорошей репутации обсуждаемых брендов свидетельствуют положительные отзывы клиентов на специализированных сайтах. Ключевые слова: корпоративный сайт; интернет-публикация; продвижение бренда; пользовательский отзыв; языковые маркеры релевантной информации; управление вниманием.
Description: Sysoyeva T., Shuliak L. Internet Posts Promoting Beauty Brands and Their Achievements. The article sheds light on Internet posts dedicated to the effectiveness of domestic and foreign beauty brands. The content and structure of corporate websites are described, linguistic markers of relevant information about brand success and product quality are identified. Although Belarusian companies are more specific about keeping their clients informed via online messages, the linguistic means of controlling the readers’ attention are uniform, and favourable client reports affirm the brands’ solid reputation. Key words: corporate website; Internet post; brand promotion; client report; linguistic markers of relevant information; controlling attention.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6765
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.