Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/675
Title: Сравнительный анализ эффективности восприятия иноязычного устноречевого высказывания авиационными специалистами при однократном и повторном предъявлении звуковых сообщений
Other Titles: Comparative Analysis of the Listening Comprehension Efficiency by Aviation Specialists with a Single and Repeated Sound Presentation
Authors: Ганзеева, Е. О.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Общее языкознание
Язык и речь
Психология
Общая психология
Issue Date: 2019
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2019. – № 1 (35). – С. 37-45.
Abstract: В статье рассматривается эффективность восприятия устной речи от удаленного источника авиационными специалистами, описывается зависимость эффективности понимания иноязычного устноречевого высказывания на английском языке от индивидуальных особенностей самого слушающего (степени развитости речевого слуха, памяти, внимания и т.д.) Особое внимание уделяется сравнительному анализу качественно-количественных характеристик эффективности восприятия устноречевого высказывания в условиях однократного и двукратного предъявления.
Description: Ganzeeva H. О. Comparative Analysis of the Listening Comprehension Efficiency by Aviation Specialists with a Single and Repeated Sound Presentation. This article presents the results of an experimental study regarding the dependence of the efficiency of speech perception by the aviation specialists on the conditions of perception such as using radio phraseology, integrity of the structure, temporal characteristics, number and form of audio messages presentations. Special attention is paid to the comparative analysis of the qualitative and quantitative characteristics of the listening comprehension effectiveness in the conditions of single and double presentation.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/675
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.