Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5834
Title: Коммуникативная мотивация как фактор успешности иноязычной речевой деятельности
Other Titles: Соmmunicative Motivation as a Factor of Success in Foreign Language Speech Activity
Authors: Шнаревич, Л. Г.
Keywords: Методика преподавания отдельных языков
Методологические основы обучения языку
Содержание образования
Процесс обучения
Психология
Педагогическая психология
Английский язык
Issue Date: 2020
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2020. – № 2 (38). – С. 68-74.
Abstract: В статье рассматривается проблема мотивации к изучению иностранного языка. Экспериментально изучается взаимосвязь коммуникативной мотивации с успешностью иноязычной речевой деятельности. Делается вывод о том, что высокий уровень развития коммуникативной мотивации является важным фактором успехов студентов в изучении иностранного языка.
Description: Shnarevich L. G. Соmmunicative Motivation as a Factor of Success in Foreign Language Speech Activity. The experiment confirmed that students with a high level of communicative motivation are more successful in all types of foreign language speech activities. The foreign language speech of these students is characterized by fluency and creative character. It is concluded that a high level of communicative motivation development is an important factor in the students’ success in learning a foreign language.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5834
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Шнаревич Л. Г. Коммуникативная мотивация.pdf234,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.