Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5833
Title: Психолого-педагогические аспекты разработки системы упражнений по изучению неопределенного артикля на пропедевтическом этапе (на материале английского языка)
Other Titles: Psychological and Pedagogical Aspects of Compiling Systems of Exercises for the Propedeutic Stage of Teaching the Indefinite Article
Authors: Манкевич, Ж. Б.
Keywords: Методика преподавания отдельных языков
Методологические основы обучения языку
Обучение языковому материалу (фонетика, грамматика, лексика)
Английский язык
Issue Date: 2020
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2020. – № 2 (38). – С. 61-68.
Abstract: В статье представлено авторское видение модели по изучению неопределенного артикля в английском языке на пропедевтическом этапе, которое базируется на учете психологических особенностей когнитивной деятельности поздних билингвов, познающих иноязычное грамматическое явление сквозь призму имеющегося лингвистического опыта в родном языке, приняв в качестве ведущего универсальное понятие «единичности».
Description: Mankevich Zh. B. Psychological and Pedagogical Aspects of Compiling Systems of Exercises for the Propedeutic Stage of Teaching the Indefinite Article. The article presents the author’s vision of the model of teaching the indefinite article in English at the propaedeutic stage based on the account of psychological features of cognitive activity of late bilinguals who learn a foreign language grammatical phenomenon through the prism of existing linguistic experience in their native language. The universal concept of “singularity” is taken as the leading one.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5833
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.