Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5827
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гимпель, Л. П. | - |
dc.contributor.author | Далимаев, С. Р. | - |
dc.date.accessioned | 2021-02-16T16:55:14Z | - |
dc.date.available | 2021-02-16T16:55:14Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2020. – № 2 (38). – С. 13-22. | en_US |
dc.identifier.issn | 1819-7639 | - |
dc.identifier.uri | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5827 | - |
dc.description | Gimpel L. P., Dalimayev S. R. Concept of a Personality Creative Activity from the Position of Interdisciplinary Knowledge. In the article, the concept of “creative activity of a personality” is analyzed in the context of interdisciplinary knowledge. The substantiation of such key categories as “creativity”, “creative personality” and “activity” is given from the point of view of philosophy, pedagogy, psychology and sociology in projection on student's cognitive activity. The article shows that the effectiveness of studying depends not so much on the content and system of tasks presented, but in a greater degree on student’s activity. The author’s position is clearly defined, relevant conclusions are formulated, generalization is made. | en_US |
dc.description.abstract | В статье понятие творческая активность личности проанализировано в контексте междисциплинарного знания. С точки зрения философии, педагогики, психологии и социологии приведено обоснование таких ключевых категорий, как творчество, творческая личность и активность в проекции на познавательную деятельность учащегося. Показано, что эффективность обучения зависит не столько от содержания и системы предъявляемых заданий, сколько от активности самого обучающегося. Четко определена авторская позиция, сформулированы соответствующие выводы, сделаны обобщения. | en_US |
dc.publisher | Минский государственный лингвистический университет | en_US |
dc.subject | Образование. Педагогические науки | en_US |
dc.subject | Общая педагогика | en_US |
dc.subject | Дидактика | en_US |
dc.subject | Содержание образования | en_US |
dc.subject | Психология | en_US |
dc.subject | Психология личности | en_US |
dc.subject | Педагогическая психология | en_US |
dc.title | Понятие творческой активности личности с позиций междисциплинарного знания | en_US |
dc.title.alternative | Concept of a Personality Creative Activity from the Position of Interdisciplinary Knowledge | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Гимпель Л. П., Далимаев С. Р. Понятие творческой активности личности.pdf | 1,88 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.