Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/52
Title: Ценностные ориентации в рекламной коммуникации некоммерческих организаций
Other Titles: Value Perspectives in Advertising Communication of Non-Profit Organizations
Authors: Еромейчик, Т. В.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Язык и речь
Сравнительное языкознание. Сопоставительная лингвистика
Английский язык
Белорусский язык
Социолингвистика
Реклама
Issue Date: 2019
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2019. – № 2 (99). – С. 28–36.
Abstract: Статья посвящена рассмотрению феномена некоммерческой рекламной коммуникации как инструмента конструирования определенной социальной реальности и трансляции культурно-специфичных ценностей. Автор реализует сопоставительное исследование ценностных ориентаций, транслируемых посредством рекламной коммуникации американских и белорусских некоммерческих организаций. Особое внимание уделяется видовой специфике, репертуару и интенсивности актуализации конкретных ценностей, а также лингвистическим средствам их реализации. В результате определяется социальная роль рекламной коммуникации и выявляются доминантные и периферийные ценности каждого из языковых сообществ.
Description: The article is meant to explore the phenomenon of non-profit advertising communication as an instrument to establish a particular social reality and to disseminate culture specific values. The author carries out a contrastive analysis of value perspectives, encoded in the advertising discourse of American and Belarusian non-profit organizations. Special attention is paid to the type specificity, repertoire and intensity of concrete values, as well as the linguistic means of their actualization. The complex research determines a social role of advertising communication and reveals dominant and peripheral values in each of the language communities.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/52
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Серия 1. Филология



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.