Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5161
Title: Брендинг белорусских коммерческих организаций: особенности и проблемы
Other Titles: Branding of Belarusian commercial organizations: specificities and problems
Authors: Еромейчик, Т. В.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Частное языкознание. Языки мира
Лексикология. Лексическая семантика
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Беларусь
Русский язык
Реклама
Issue Date: 2019
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Коммуникативные стратегии : материалы 10-й Междунар. науч. конф., Минск, 21-22 нояб. 2019 г. – Минск : МГЛУ, 2019. – С. 106–111.
Abstract: Статья посвящена анализу состояния брендинга в Республике Беларусь и выявлению специфики реализации мероприятий по созданию целостного и востребованного потребителем имиджа отечественной продукции. Автор сосредотачивает свое внимание на негативных тенденциях управления существующими торговыми марками, препятствующих созданию качественных брендов. Особое внимание уделяется имени коммерческой организации и ее продукции как базовому атрибуту бренда. В статье предлагается систематизация функционального репертуара наименований белорусских производителей, а также определяется ряд приемов успешного нейминга.
Description: Eromeitchik T. V. Branding of Belarusian commercial organizations: specificities and problems. The paper is devoted to the analysis of branding in the Republic of Belarus and exploration of the specific features of national arrangements to create a consistent and marketable image of Belarusian products. The author focuses on negative trends in the management of existing trademarks that impede the creation of high-quality brands. Special attention is devoted to the name of the commercial organization and its products as the basic attribute of the brand. The article offers the systematization of the functional repertoire of the Belarusian manufacturers names, as well as a number of successful naming techniques.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5161
ISBN: 978-985-460-936-2
Appears in Collections:Коммуникативные стратегии : материалы Международной научной конференции (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.