Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/3776
Title: Создание инновационной образовательной среды в процессе подготовки магистров по специальности «Лингводидактика»
Other Titles: Сreating the Innovative Learning Environment for the Master’s Course in Linguodidactics
Authors: Леонтьева, Т. П.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы
Дидактика
МГЛУ
Методика преподавания отдельных языков
Методика преподавания отдельных языков в вузе
Высшее педагогическое образование
Issue Date: 2019
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2019. – № 2 (36). – С. 92-98.
Abstract: В статье представлены основные характеристики инновационной образовательной среды, определены главные направления ее формирования с учетом ключевых компонентов: субъектов образовательного процесса, социального, пространственно-предметного и технологического. Приводятся примеры оптимизации содержания каждого из обозначенных компонентов в рамках учебной дисциплины «Лингводидактика и методика обучения иностранным языкам».
Description: Leontyevа Т. Р. Сreating the Innovative Learning Environment for the Master’s Course in Linguodidactics. The article deals with the problem of creating the innovative learning environment while training masters in linguodidactics. The main features of this type of learning environment are defined. The guidelines for creating the innovative learning environment with regard to its main components are presented. The ways of optimizing the learning environment components within the framework of the discipline “Linguodidactics and methodology of foreign language teaching” are revealed.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/3776
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.