Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/359
Title: О приемах создания «мягкой» побудительности в англоязычной рекламе
Other Titles: On the Ways to Create Soft Incentive in English Advertising
Authors: Еромейчик, Т. В.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Частное языкознание. Языки мира
Английский язык
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Issue Date: 2018
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск: МГЛУ, 2018. – № 3 (94). – С. 39-44.
Abstract: Статья посвящена изучению специфики реализации директивной интенции в англоязычной рекламной коммуникации. Автор устанавливает зависимость характера волеизъявления от основного принципа речевого общения в англоязычном социуме – дистантности и автономии коммуникантов при недопустимости оказания коммуникативного давления. Предлагается комплексное исследование двух доминантных стратегий неконфликтной директивности (косвенной императивности и снижения категоричности прямого побуждения), их языковых способов актуализации и роли в достижении коммуникативно-прагматических целей рекламы.
Description: The article deals with the peculiar ways to implement directive intention in the English advertising discourse. The author ascertains the relation between the character of will declaration and the basic principle of communication in the English-speaking society – distance and autonomy of communicants with inadmissibility of communicative pressure. The paper offers complex research of two dominant strategies of non-confrontational directivity (indirect imperativeness and reduction of categoricity of direct incitement), of linguistic means of their actualization and their role in the achievement of communicative and pragmatic objectives of advertising.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/359
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Серия 1. Филология



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.