Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/3553
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКовчур, С. А.-
dc.date.accessioned2020-05-07T10:32:27Z-
dc.date.available2020-05-07T10:32:27Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2019. – № 2 (36). – С. 25-31.en_US
dc.identifier.issn1819-7639-
dc.identifier.urihttp://e-lib.mslu.by/handle/edoc/3553-
dc.descriptionKovchur S. A. Peculiarities of Students’ Autonomous Activities in a Blended Learning Technology. The article presents the features of blended learning technology, the content of its rotational models such as “inverted learning” (Flipped Classroom) and “change of working zones” (Station-Rotation), the structure of pedagogical interaction and the principles that determine the content of autonomous cognitive activity in the implementation of these models. On the basis of empirical data characteristic features of students’ autonomous activities at application of models of the blended learning are revealed, pedagogical conditions of effective management of autonomous learning in the virtual educational environment are formulated.en_US
dc.description.abstractВ статье представлены особенности технологии смешанного обучения, содержание таких ее ротационных моделей, как «перевёрнутое обучение» (Flipped Classroom) и «смена рабочих зон» (Station-Rotation), рассмотрены структура педагогического взаимодействия и принципы, определяющие содержание самостоятельной познавательной деятельности при реализации данных моделей. На основе эмпирических данных выявлены характерные черты самостоятельной работы студентов при применении моделей смешанного обучения, сформулированы педагогические условия эффективного управления самостоятельной работой в виртуальной образовательной среде.en_US
dc.publisherМинский государственный лингвистический университетen_US
dc.subjectОбразование. Педагогические наукиen_US
dc.subjectВысшее профессиональное образование. Педагогика высшей школыen_US
dc.subjectДидактикаen_US
dc.subjectТехнологии, методы, формы и средства обученияen_US
dc.subjectФормы организации обученияen_US
dc.subjectСамостоятельная работаen_US
dc.titleОсобенности самостоятельной работы студентов в условиях технологии смешанного обученияen_US
dc.title.alternativePeculiarities of Students’ Autonomous Activities in a Blended Learning Technologyen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.