Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/2993
Title: | Аксіялагічная трансфармацыя вобраза індзейца ў рамане О. Ла Фарджа «Смяшлівы хлопец» |
Other Titles: | Axiological Transformation of the American Indian Character in the novel Laughing Boy by Oliver La Farge |
Authors: | Гулак, Д. А. |
Keywords: | Литературоведение Литература отдельных стран и народов США |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2020. – № 1 (104). – С.114-120. |
Abstract: | В статье исследуется художественная интерпретация образа коренного американца в романе О. Ла Фаржа «Смеющийся парень» (1929). Индейский герой рассматривается как вариант архетипа Другого в русле истории американского фронтира. Доказано, что концепция героя романа «Смеющийся парень» несет признаки трансформации образа американского индейца в духе литературы постфронтира. |
Description: | Hulak D. Axiological Transformation of the American Indian Character in the novel Laughing Boy by Oliver La Farge. The article analyzes the fictional interpretation of a Native American in the novel Laughing boy (1929) by Oliver La Farge. Although the novel belongs to mainstream American literature and presents Indians as “vanished people”, it also reflects the values inherent to the literature of Native American Renaissance. The Indian protagonist is viewed as an implementation of the archetype of the Other within the American frontier history. The article concludes that the protagonist of Laughing Boy indicates transformation of an American Indian character in line with the concept of post-frontier literature. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/2993 |
ISSN: | 1819-7620 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Гулак Д. А. Аксіялагічная трансфармацыя вобраза індзейца.pdf | 253,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.