Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/25
Title: Коммуникативные стратегии организации и языковые средства их реализации
Other Titles: Communicative Strategies of a Business Company and Linguistic Means of their Realization
Authors: Шилей, Е. В.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Общее языкознание
Лексикология. Лексическая семантика
Issue Date: 2019
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2019. – № 1 (98). – С. 46–52.
Abstract: Статья посвящена анализу коммуникативных стратегий организации, реализуемых названием, на примере компаний, осуществляющих свою деятельность в Минске и других городах Беларуси. Рассматриваются тактики и языковые средства реализации стратегии информирования, самопрезентации и определения целевой аудитории.
Description: The article dwells on the communicative strategies of a business company realized in its name. The author distinguishes the strategies of informing, self-presentation and description of the target audience as well as the linguistic means of their realization.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/25
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.