Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17364
Title: | ИИ как инструмент исследования художественного дискурса (на примере чата ruGPT) |
Other Titles: | AI as instrument of literature discourse analysis (using ruGPT CHAT) |
Authors: | Мичугина, С. В. |
Keywords: | Языкознание (лингвистика) Прикладное языкознание Вычислительная лингвистика Информатика и информационные технологии |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Мичугина, С. В. ИИ как инструмент исследования художественного дискурса (на примере чата ruGPT) / С. В. Мичугина // От слова к дискурсу : материалы Междунар. науч. конф., Минск, 15–17 мая 2025 г. / редкол. : Ю. В. Овсейчик (отв. ред.) [и др.]. – Минск : МГЛУ, 2025. – С. 302–304. |
Abstract: | В докладе рассматривается проблема использования искусственного интеллекта как современного инструмента исследовательской деятельности в рамках исследования художественного дискурса на примере анализа терминов цвета в английском языке. Также дается алгоритм построения возможной цифровой исследовательской траектории с привлечением технологии искусственного интеллекта чата ruGPT на примере анализа термина red и его значений. Ключевые слова: искусственный интеллект; чат ruGPT; исследовательская деятельность; художественный дискурс; термины цвета. |
Description: | Michugina S. The paper deals with the problem of using artificial intelligence as a modern tool of research within literature discourse analysis illustrated by colour terms in English. Also, it gives an algorithm of building digital research track with the help of artificial intelligence ru GPT chat using the colour term red semantics as an example. Key words: artificial intelligence; ruGPT chat; discourse analysis; literature discourse; colour terms. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17364 |
ISBN: | 978-985-28-0301-4 |
Appears in Collections: | От слова к дискурсу (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
302-304.pdf | 1,32 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.