Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17307
Title: Кооперативное и коллаборативное взаимодействие в прoфессиональном развитии учителя английского языка
Other Titles: Co-operative and collaborative interaction in tefl professional development
Authors: Дмитриева, О. П.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы
Дидактика
Дидактические принципы
Issue Date: 2025
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Дмитриева, О. П. Кооперативное и коллаборативное взаимодействие в прoфессиональном развитии учителя английского языка / О. П. Дмитриева // От слова к дискурсу : материалы Междунар. науч. конф., Минск, 15–17 мая 2025 г. / редкол. : Ю. В. Овсейчик (отв. ред.) [и др.]. – Минск : МГЛУ, 2025. – С. 171–173.
Abstract: Представлен сравнительный анализ двух способов взаимодействия в контексте профессионального развития учителя иностранного языка – cooperative development ‘кооперативное развитие’ и collaborative development (‘коллаборативное развитие’). Дана оценка возможности использования данных форм взаимодействия в саморазвитии современного учителя. Ключевые слова: профессиональное развитие; кооперативное развитие; коллаборативное развитие; говорящий; слушатель; элементы обучения; основа отношений; навыки взаимодействия; фатический дискурс.
Description: Dzmitryieva V. A comparative analysis of the two ways of interaction – cooperative development and collaborative development, in a TEFL (teaching English as a foreign language) professional development context, was conducted. The author evaluated the perspectives of implementing these forms of interaction for a modern teacher’s self-development. Key words: professional development; cooperative development; collaborative development; the speaker; the listener; learning elements; attitudinal base; cooperative skills; phatic discourse.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17307
ISBN: 978-985-28-0301-4
Appears in Collections:От слова к дискурсу (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
171-173.pdf638,58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.