Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17288
Title: | Авторская интенция в басне как дидактическая проблема (на материале басни «Лев, волк и лисица») |
Other Titles: | Author's intention in a fable as a didactic problem (based on the fable “The Lion, the Wolf, and the Fox”) |
Authors: | Засеева, Г. М. |
Keywords: | Языкознание (лингвистика) Прикладное языкознание Перевод Художественный перевод Немецкий язык Русский язык |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Засеева, Г. М. Авторская интенция в басне как дидактическая проблема (на материале басни «Лев, волк и лисица») / Г. М. Засеева // От слова к дискурсу : материалы Междунар. науч. конф., Минск, 15–17 мая 2025 г. / редкол. : Ю. В. Овсейчик (отв. ред.) [и др.]. – Минск : МГЛУ, 2025. – С. 127–129. |
Abstract: | Анализируется рефлектирующая деятельность студента в процессе понимания текста. Предлагается сравнительно-сопоставительный подход к интерпретации басни как жанра фольклора и литературы. Ключевые слова: лингводидактика; басня; интерпретация; смысл. |
Description: | Zaseeva G. The student's reflective activity in the process of interpreting the text is analyzed. A comparative approach to the interpretation of fables as a genre of folklore and literature is proposed. Key words: linguodidactics; fable; interpretation; meaning. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17288 |
ISBN: | 978-985-28-0301-4 |
Appears in Collections: | От слова к дискурсу (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
127-129.pdf | 356,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.