Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17288
Title: Авторская интенция в басне как дидактическая проблема (на материале басни «Лев, волк и лисица»)
Other Titles: Author's intention in a fable as a didactic problem (based on the fable “The Lion, the Wolf, and the Fox”)
Authors: Засеева, Г. М.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Прикладное языкознание
Перевод
Художественный перевод
Немецкий язык
Русский язык
Issue Date: 2025
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Засеева, Г. М. Авторская интенция в басне как дидактическая проблема (на материале басни «Лев, волк и лисица») / Г. М. Засеева // От слова к дискурсу : материалы Междунар. науч. конф., Минск, 15–17 мая 2025 г. / редкол. : Ю. В. Овсейчик (отв. ред.) [и др.]. – Минск : МГЛУ, 2025. – С. 127–129.
Abstract: Анализируется рефлектирующая деятельность студента в процессе понимания текста. Предлагается сравнительно-сопоставительный подход к интерпретации басни как жанра фольклора и литературы. Ключевые слова: лингводидактика; басня; интерпретация; смысл.
Description: Zaseeva G. The student's reflective activity in the process of interpreting the text is analyzed. A comparative approach to the interpretation of fables as a genre of folklore and literature is proposed. Key words: linguodidactics; fable; interpretation; meaning.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17288
ISBN: 978-985-28-0301-4
Appears in Collections:От слова к дискурсу (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
127-129.pdf356,56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.