Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17264
Title: Концептуальная метафора как репрезентант миромоделирования англоязычного рекламного дискурса
Other Titles: Conceptual metaphor as a representative of the world modeling of English-language advertising discourse
Authors: Горохова, Ю. В.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Частное языкознание. Языки мира
Лексикология. Лексическая семантика
Английский язык
Issue Date: 2025
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Горохова, Ю. В. Концептуальная метафора как репрезентант миромоделирования англоязычного рекламного дискурса / Ю. В. Горохова // От слова к дискурсу : материалы Междунар. науч. конф., Минск, 15–17 мая 2025 г. / редкол. : Ю. В. Овсейчик (отв. ред.) [и др.]. – Минск : МГЛУ, 2025. – С. 76–78.
Abstract: Определяется роль концептуальной метафоры. Разрабатывается алгоритм анализа миромоделирования окружающей действительности сквозь призму рекламного англоязычного дискурса для выявления ценностной модели англоязычного мира. Ключевые слова: концептуальная метафора; рекламный дискурс; миромоделирование; миромоделирующая категория.
Description: Gorokhova Yu. The role of the conceptual metaphor is defined. An algorithm for analyzing the micro-modeling of the surrounding reality through the prism of English-language advertising discourse is being developed to identify the value model of the English-speaking world. Key words: conceptual metaphor; advertising discourse; world modeling; world modeling category.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17264
ISBN: 978-985-28-0301-4
Appears in Collections:От слова к дискурсу (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
76-78.pdf429,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.