Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17009
Title: | Профессиональные умения как основа становления преподавателя иностранного языка |
Other Titles: | Professional Skills as the Basis for The Formation of a Foreign Language Teacher |
Authors: | Власова, А. С. |
Keywords: | Образование. Педагогические науки Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы Дидактика Дидактические принципы |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Власова, А. С. Профессиональные умения как основа становления преподавателя иностранного языка / А. С. Власова // Тенденции развития языкового образования в современном мире – 2023: сб. науч. ст. по итогам междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 нояб. 2023 г. / редкол. : И. Г. Колосовская (отв. ред.) [и др.]. – Минск : МГЛУ, 2024. – С. 193–195. |
Abstract: | В статье рассматриваются вопросы, посвященные профессионализации личности преподавателя. Автор выделяет профессиональные знания и умения, которым должен обладать будущий преподаватель иностранного языка. Приходит к мнению о том, что преподаватель должен уметь строить речевое общение с учетом речевого регистра. Ключевые слова: профессиональные знания; профессиональные умения; речевой регистр; моделирование речевого общения. |
Description: | Vlasova A. The article discusses issues related to the professionalisation of the teacher’s personality. The author highlights the professional knowledge and skills that a future foreign language teacher should possess. The author comes to the opinion that the teacher should be able to communicate taking into account a speech register. Key words: professional knowledge; professional skills; speech register; modeling of speech communication. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17009 |
ISBN: | 978-985-28-0271-0 |
Appears in Collections: | Тенденции развития языкового образования в современном мире (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
193-195.pdf | 410,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.