Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/16782
Title: Особенности проявления синдрома профессионального выгорания у будущих педагогов и его профилактика
Other Titles: Features of Professional Burnout Syndrome in Future Teachers and its Prevention
Authors: Самусева, Н. В.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы
Теория и методика воспитания
Issue Date: 2024
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Самусева, Н. В. Особенности проявления синдрома профессионального выгорания у будущих педагогов и его профилактика / Н. В. Самусева // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2024. – № 2 (46). – С. 23–29.
Abstract: В данной статье раскрываются особенности синдрома профессионального выгорания студентов – будущих педагогов, приводится характеристика данного феномена в исследованиях зарубежных и отечественных психологов. По результатам опроса студентов выделены причины и факторы развития синдрома профессионального выгорания у педагогов, их специфика и предлагаются способы профилактики этого синдрома в образовательном процессе университета. Ключевые слова : профессиональное выгорание; будущий педагог; эмоциональный интеллект; эмоциональное выгорание; профилактика профессионального выгорания.
Description: Samuseva N. This article reveals the features of the professional burnout syndrome of students – future teachers, and provides a description of the professional burnout phenomenon in the research of foreign and domestic psychologists. Based on the results of a survey of students, the causes and factors for the development of professional burnout syndrome among teachers, their specificity, are identified, and methods for preventing professional burnout in the educational process of the university are given. Key words : professional burnout; future teacher; emotional intelligence; emotional burnout; prevention of professional burnout.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/16782
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
23-29.pdf606,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.