Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15419
Title: Метафорические модели в образовательном видеоблоге на русском и английском языках
Other Titles: Metaphorical Models in Russian and English Educational Video Blogs
Authors: Биюмена, А. А.
Вьюнова, Л. М.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Сравнительное языкознание. Сопоставительная лингвистика
Лексикология. Лексическая семантика
Английский язык
Русский язык
Issue Date: 2024
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Биюмена, А. А. Метафорические модели в образовательном видеоблоге на русском и английском языках / А. А. Биюмена Л. М. Бабук // Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – 2024. – № 4 (131). – С. 16–26.
Abstract: В статье рассматривается использование в образовательном видеоблоге на русском и английском языках таких частных метафорических моделей, как артефактная, природная, социальная, антропоморфная. Сравниваются тенденции употребления метафор в речи русскоязычных и англоязычных блогеров, определяются различия и сходства в их использовании. К л ю ч е в ы е с л о в а: видеоблог; метафора; частная метафорическая модель; русский язык; английский язык.
Description: Biyumena А., Viunova L. The article examines the use of such specific metaphorical models as artifact, natural, social, anthropomorphic in educational video blogs in Russian and English. Examples of metaphors in the speech of Russian- and English-speaking bloggers are compared, and differences and similarities in their use are identified. K e y w o r d s: video blog; metaphor; specific metaphoric model; Russian language; English language.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15419
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16-26.pdf515,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.