Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15370
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯнчукович, О. В.-
dc.date.accessioned2024-07-12T07:22:02Z-
dc.date.available2024-07-12T07:22:02Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЯнчукович, О. В. Концептуальные основания персонализации образования / О. В. Янчукович // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2024. – № 1 (43). – С. 100–107.en_US
dc.identifier.issn1819-7639-
dc.identifier.urihttp://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15370-
dc.descriptionYanchukоvich, O. The article discusses the problem of conceptualizing the phenomenon of personalization of education. The methodological productivity of philosophical-anthropological, axiological, subjective, dialogical approaches in understanding the target, content and procedural components of personalized education is substantiated. The pedagogical tools for organizing a personalized educational process are presented. K e y w o r d s : personality; education; personal potential; subjectivity; spirituality; anthropological, axiological, subjective, dialogical approaches.en_US
dc.description.abstractВ статье рассматривается проблема концептуализации феномена персонализации образования. Обосновывается методологическая продуктивность философско-антропологического, аксиологического, субъектного, диалогического подходов в осмыслении целевого, содержательного и процессуального компонентов персонализированного образования. Представлен педагогический инструментарий организации персонализированного образовательного процесса. Ключевые слова : личность; образование; личностный потенциал; субъектность; духовность; антропологический, аксиологический, субъектный, диалоговый подходы.en_US
dc.publisherМинский государственный лингвистический университетen_US
dc.subjectОбразование. Педагогические наукиen_US
dc.subjectОбщая педагогикаen_US
dc.subjectДидактикаen_US
dc.subjectФилософия и методология педагогики и образованияen_US
dc.titleКонцептуальные основания персонализации образованияen_US
dc.title.alternativeConceptual Basis of Personalization of Educationen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
100-107.pdf7,89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.