Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15370
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Янчукович, О. В. | - |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T07:22:02Z | - |
dc.date.available | 2024-07-12T07:22:02Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Янчукович, О. В. Концептуальные основания персонализации образования / О. В. Янчукович // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2024. – № 1 (43). – С. 100–107. | en_US |
dc.identifier.issn | 1819-7639 | - |
dc.identifier.uri | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15370 | - |
dc.description | Yanchukоvich, O. The article discusses the problem of conceptualizing the phenomenon of personalization of education. The methodological productivity of philosophical-anthropological, axiological, subjective, dialogical approaches in understanding the target, content and procedural components of personalized education is substantiated. The pedagogical tools for organizing a personalized educational process are presented. K e y w o r d s : personality; education; personal potential; subjectivity; spirituality; anthropological, axiological, subjective, dialogical approaches. | en_US |
dc.description.abstract | В статье рассматривается проблема концептуализации феномена персонализации образования. Обосновывается методологическая продуктивность философско-антропологического, аксиологического, субъектного, диалогического подходов в осмыслении целевого, содержательного и процессуального компонентов персонализированного образования. Представлен педагогический инструментарий организации персонализированного образовательного процесса. Ключевые слова : личность; образование; личностный потенциал; субъектность; духовность; антропологический, аксиологический, субъектный, диалоговый подходы. | en_US |
dc.publisher | Минский государственный лингвистический университет | en_US |
dc.subject | Образование. Педагогические науки | en_US |
dc.subject | Общая педагогика | en_US |
dc.subject | Дидактика | en_US |
dc.subject | Философия и методология педагогики и образования | en_US |
dc.title | Концептуальные основания персонализации образования | en_US |
dc.title.alternative | Conceptual Basis of Personalization of Education | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
100-107.pdf | 7,89 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.