Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15321
Title: Официальный сайт УВО как инструмент внешней коммуникации
Other Titles: The official website of the higher education institution as an external communication tool
Authors: Барташевич, А. А.
Keywords: PR
Межкультурная коммуникация
Информатика и информационные технологии
МГЛУ
Issue Date: 2024
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Барташевич, А. А. Официальный сайт УВО как инструмент внешней коммуникации / А. А. Барташевич // Студенческие научные чтения : материалы респуб. конф., Минск, 20 февр. 2024 г. / Минский гос. лингвист. ун-т ; отв. ред. В. Д. Синяк. – Минск : МГЛУ, 2024. – С. 470–472.
Abstract: В тексте работы анализируется значимость официального сайта УВО как инструмента внешней коммуникации в эпоху цифровизации, рассматриваются различные аспекты коммуникации в организациях, включая внутреннюю и внешнюю коммуникацию, а также роль интернета как ключевого канала для внешней коммуникации. Особое внимание уделяется использованию официального сайта УВО для удовлетворения информационных потребностей организации и налаживания связей с клиентами. Кроме того, в тексте представлены результаты опросов среди студентов и абитуриентов об удобстве использования сайта, проанализированы сильные и слабые стороны сайтов УВО разных стран. В заключение подчеркивается необходимость учета обратной связи от пользователей и постоянной работы над улучшением сайта для его эффективного использования в качестве инструмента взаимодействия с целевой аудиторией. Ключевые слова: цифровизация; официальный сайт; взаимодействие; коммуникация; интернет-коммуникация; внутренняя коммуникация; внешняя коммуникация; обратная связь.
Description: Bartashevich, A. A. The text emphasizes the importance of the official website of the higher education institution as an external communication tool in the era of digitalization. It discusses various aspects of communication in organizations, including internal and external communication, and the role of the Internet as a key channel for external communication. Special attention is paid to the use of the official website to meet the information needs of the organization and to establish relationships with clients. In addition, the results of surveys among students and applicants on the usability of the site, as well as the strengths and weaknesses of the sites of higher education institutions in different countries are discussed. In conclusion, the need to take into account feedback from users and constant work on improving the site for its effective use as a tool for interacting with the target audience is emphasized. Keywords: digitalization; official website; interaction; communication; Internet communication; internal communication; external communication; feedback.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15321
ISBN: 978-985-28-0255-0
Appears in Collections:Студенческие научные чтения : материалы респуб. конф., Минск, 20 февраля 2024 г. (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
470-472.pdf147,53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.