Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15299
Title: | Сотрудничество школы и семьи в становлении личности младшего школьника |
Other Titles: | School and family co-operation in the formation of personality of a junior schoolboy |
Authors: | Спорик, Д. В. |
Keywords: | Образование. Педагогические науки Общеобразовательная школа. Педагогика школы Теория и методика воспитания |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Спорик, Д. В. Сотрудничество школы и семьи в становлении личности младшего школьника / Д. В. Спорик // Студенческие научные чтения : материалы респуб. конф., Минск, 20 февр. 2024 г. / Минский гос. лингвист. ун-т ; отв. ред. В. Д. Синяк. – Минск : МГЛУ, 2024. – С. 400–402. |
Abstract: | В научной работе рассмотрена проблема взаимодействия школы и семьи как главных институтов в становлении личности младшего школьника. Целью научной работы является анализ школы и семьи как институтов культуры, в становлении личности младшего школьника, а также проблемы в семейном воспитании. Ключевые слова: семья, семейное воспитание, сотрудничество, личность младшего школьника. |
Description: | Sporik, D. V. In the scientific work the problem of interaction between the school and the family as the main institutions in the formation of the personality of the junior student is considered. The aim of scientific work is to analyze the school and the family as institutions of culture, in the development of the personality of the junior student, as well as the problem in family education. Keywords: family, family education, cooperation, personality of junior schoolchild. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15299 |
ISBN: | 978-985-28-0255-0 |
Appears in Collections: | Студенческие научные чтения : материалы респуб. конф., Минск, 20 февраля 2024 г. (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
400-402.pdf | 148,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.