Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/14368
Title: Апелляция к эмоциям и апелляция к разуму: тенденции в современной рекламе образовательных услуг
Other Titles: Emotional Appeal Vs. Rational Appeal: Trends in Modern Educational Advertising
Authors: Чжао Линьцзян
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Сравнительное языкознание. Сопоставительная лингвистика
Английский язык
Китайский язык
Русский язык
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Реклама
Issue Date: 2024
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Чжао Линьцзян. Апелляция к эмоциям и апелляция к разуму: тенденции в современной рекламе образовательных услуг / Чжао Линьцзян // Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – 2024. – № 1 (128). – С. 69–79.
Abstract: Цель статьи − выявить тенденции использования тактики апелляции к эмоциям и тактики апелляции к разуму в рекламе образовательных услуг. Определяются типы рекламных сообщений на китайском, английском и русском языках: реклама, апеллирующая к эмоциям, разуму, а также комбинированная реклама. Далее сопоставляется количество рекламных текстов разных видов и систематизируются языковые средства, маркирующие каждый тип рекламы. Анализ показывает, что преобладающей тенденцией в современной рекламе образовательных услуг является сочетание апелляции к эмоциям и апелляции к разуму. Результаты исследования могут использоваться в качестве рекомендаций при выборе стратегий и тактик воздействия в рекламе. Ключевые слова: реклама образовательных услуг; стратегия убеждения в рекламе; способ убеждения; апелляция к эмоциям; апелляция к разуму.
Description: Zhao Linjiang. Emotional Appeal Vs. Rational Appeal: Trends in Modern Educational Advertising. This paper aims at revealing the trends of appealing to emotion vs. appealing to reason in educational advertising. For this purpose, types of advertisements in Chinese, English and Russian are determined: emotional appeal advertisements, rational appeal advertisements and combined emotional-rational appeal advertisements. The number of ads in each category, as well as the number of linguistic means marking each type, is further determined and compared. The analysis shows that advertisements combining emotional and rational appeal are the prevalent trend in modern educational advertising. Research results can provide a reference for selecting promotional appeal tactics when creating an advertisement. Key words: educational advertising; promotional appeal; method of persuasion; rational appeal; emotional appeal.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/14368
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
69-79.pdf438,24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.