Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/14368
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧжао Линьцзян-
dc.date.accessioned2024-03-12T12:20:49Z-
dc.date.available2024-03-12T12:20:49Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЧжао Линьцзян. Апелляция к эмоциям и апелляция к разуму: тенденции в современной рекламе образовательных услуг / Чжао Линьцзян // Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – 2024. – № 1 (128). – С. 69–79.en_US
dc.identifier.issn1819-7620-
dc.identifier.urihttp://e-lib.mslu.by/handle/edoc/14368-
dc.descriptionZhao Linjiang. Emotional Appeal Vs. Rational Appeal: Trends in Modern Educational Advertising. This paper aims at revealing the trends of appealing to emotion vs. appealing to reason in educational advertising. For this purpose, types of advertisements in Chinese, English and Russian are determined: emotional appeal advertisements, rational appeal advertisements and combined emotional-rational appeal advertisements. The number of ads in each category, as well as the number of linguistic means marking each type, is further determined and compared. The analysis shows that advertisements combining emotional and rational appeal are the prevalent trend in modern educational advertising. Research results can provide a reference for selecting promotional appeal tactics when creating an advertisement. Key words: educational advertising; promotional appeal; method of persuasion; rational appeal; emotional appeal.en_US
dc.description.abstractЦель статьи − выявить тенденции использования тактики апелляции к эмоциям и тактики апелляции к разуму в рекламе образовательных услуг. Определяются типы рекламных сообщений на китайском, английском и русском языках: реклама, апеллирующая к эмоциям, разуму, а также комбинированная реклама. Далее сопоставляется количество рекламных текстов разных видов и систематизируются языковые средства, маркирующие каждый тип рекламы. Анализ показывает, что преобладающей тенденцией в современной рекламе образовательных услуг является сочетание апелляции к эмоциям и апелляции к разуму. Результаты исследования могут использоваться в качестве рекомендаций при выборе стратегий и тактик воздействия в рекламе. Ключевые слова: реклама образовательных услуг; стратегия убеждения в рекламе; способ убеждения; апелляция к эмоциям; апелляция к разуму.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherМинский государственный лингвистический университетen_US
dc.subjectЯзыкознание (лингвистика)en_US
dc.subjectСравнительное языкознание. Сопоставительная лингвистикаen_US
dc.subjectАнглийский языкen_US
dc.subjectКитайский языкen_US
dc.subjectРусский языкen_US
dc.subjectЛингвистика текста. Лингвостилистикаen_US
dc.subjectРекламаen_US
dc.titleАпелляция к эмоциям и апелляция к разуму: тенденции в современной рекламе образовательных услугen_US
dc.title.alternativeEmotional Appeal Vs. Rational Appeal: Trends in Modern Educational Advertisingen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
69-79.pdf438,24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.