Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12389
Title: | Модусный концепт ГРАДУАЛЬНОСТЬ и некоторые особенности его объективации в современном английском языке |
Other Titles: | Мodus concept of graduality and some features of its objectification in modern Еnglish |
Authors: | Краева, И. А. |
Keywords: | Языкознание (лингвистика) Частное языкознание. Языки мира Английский язык Лексикология. Лексическая семантика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Краева, И. А. Модусный концепт ГРАДУАЛЬНОСТЬ и некоторые особенности его объективации в современном английском языке / И. А. Краева // От слова к дискурсу: взаимодействие форм и (не)предсказуемость смыслов : тез. междунар. науч. конф., Минск, 12-13 мая 2023 г. / Минский гос. лингвист. ун-т ; редкол.: Л. М. Лещёва (отв. ред.) [и др.]. – Минск : МГЛУ, 2023. – С. 30–32. |
Abstract: | Рассматривается расширение языковой категории градуальности, объективирующей модусный концепт ГРАДУАЛЬНОСТЬ в английском языке. Подчеркивается взаимосвязь семантики новых наречий-модификаторов степени и прилагательных, на базе которых они образованы. Ключевые слова: модусный концепт, градуальность, объективация, модификатор степени, функциональный класс, качественные прилагательные, наречия степени. |
Description: | Kraeva Irina. Мodus concept of graduality and some features of its objectification in modern Еnglish. Expansion of the linguistic category of graduality, objectifying the modus concept of GRADUALITY in the English language, is considered. The interrelation of the semantics of the new adverbial degree modifiers and the adjectives on the basis of which they are formed is emphasized. Key words: modus concept, graduality, objectification, degree modifier, functional class, qualitative adjectives, adverbs of degree. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12389 |
ISBN: | 978-985-28-0209-3 |
Appears in Collections: | От слова к дискурсу: взаимодействие форм и (не)предсказуемость смыслов (статьи) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.