Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12381
Title: Взаимодействие вербальных и невербальных аспектов в англоязычной видеорекламе (на материале рекламных видеороликов фирмы Найк в 80-х гг.)
Other Titles: Interaction of Verbal and Non-Verbal Aspects in English-Language Commercials (Based on Nike Commercials in the 80s)
Authors: Дмитриева, Н. В.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Частное языкознание. Языки мира
Английский язык
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Реклама
Язык и речь
Issue Date: 2023
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Дмитриева, Н. В. Взаимодействие вербальных и невербальных аспектов в англоязычной видеорекламе (на материале рекламных видеороликов фирмы Найк в 80-х гг.) / Н. В. Дмитриева // Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – 2023. – № 2 (123). – С. 7–14.
Abstract: В данной статье рассматриваются способы взаимодействия вербальных и невербальных средств в рекламном дискурсе. Исследование проведено на материале десяти рекламных видеороликов фирмы Найк в период 80-х гг. прошлого века – начала становления новых форм рекламы данной фирмы. Ключевые слова: рекламный дискурс; креолизованный текст; социальный аспект; вербальный аспект; невербальный аспект.
Description: Dmitryieva N. Interaction of Verbal and Non-Verbal Aspects in English-Language Commercials (Based on Nike Commercials in the 80s). This article examines the ways of interaction between verbal and non-verbal means in advertising discourse. The study was conducted on the material of ten Nike commercials in the 80s of the last century – the beginning of the formation of new forms of advertizing for this company. Key words: advertising discourse; creolized text; social aspect; verbal aspect; non-verbal aspect.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12381
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7-14.pdf648,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.