Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12349
Title: | Феминитивы с точки зрения преподавания русского языка как иностранного |
Other Titles: | Feminitives (gender-specific nouns of feminitive gender) in terms of teaching Russian as a foreign language |
Authors: | Андреева, М. В. |
Keywords: | Методика преподавания отдельных языков Обучение языковому материалу (фонетика, грамматика, лексика) Методика преподавания отдельных языков в вузе Методика преподавания русского языка как иностранного Русский язык |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Андреева, М. В. Феминитивы с точки зрения преподавания русского языка как иностранного / М. В. Андреева // Язык и динамическая картина мира : сб. науч. ст. по материалам докладов Междунар. науч. конф., Минск, 7–9 апреля 2022 г. / Минский гос. лингвист. ун-т ; редкол. : О. А. Полетаева (отв. ред.) [и др.]. – Минск, 2023. – С. 297-301. |
Abstract: | В статье рассматривается явление феминитивов в аспекте преподавания русского языка как иностранного. Цель исследования: выявить основные особенности преподавания феминитивов для студентов, не являющихся носителями языка. Теоретическая значимость заключается в выявлении закономерностей отбора феминитивов для обучения языку. |
Description: | Andreyeva Maryia. Feminitives (gender-specific nouns of feminitive gender) in terms of teaching Russian as a foreign language. The article examines the phenomenon of feminitives (gender-specific nouns of feminitive gender) in the aspect of teaching Russian as a foreign language. The goal of the study is to find main peculiarities of teaching feminitives to students who do not have Russian as their first language. Theoretical significance lies in finding regularity in selection of words suitable for teaching. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12349 |
ISBN: | 978-985-28-0197-3 |
Appears in Collections: | Язык и динамическая картина мира (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
297-301.pdf | 627,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.