Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12349
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАндреева, М. В.-
dc.date.accessioned2023-04-27T14:02:42Z-
dc.date.available2023-04-27T14:02:42Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationАндреева, М. В. Феминитивы с точки зрения преподавания русского языка как иностранного / М. В. Андреева // Язык и динамическая картина мира : сб. науч. ст. по материалам докладов Междунар. науч. конф., Минск, 7–9 апреля 2022 г. / Минский гос. лингвист. ун-т ; редкол. : О. А. Полетаева (отв. ред.) [и др.]. – Минск, 2023. – С. 297-301.en_US
dc.identifier.isbn978-985-28-0197-3-
dc.identifier.urihttp://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12349-
dc.descriptionAndreyeva Maryia. Feminitives (gender-specific nouns of feminitive gender) in terms of teaching Russian as a foreign language. The article examines the phenomenon of feminitives (gender-specific nouns of feminitive gender) in the aspect of teaching Russian as a foreign language. The goal of the study is to find main peculiarities of teaching feminitives to students who do not have Russian as their first language. Theoretical significance lies in finding regularity in selection of words suitable for teaching.en_US
dc.description.abstractВ статье рассматривается явление феминитивов в аспекте преподавания русского языка как иностранного. Цель исследования: выявить основные особенности преподавания феминитивов для студентов, не являющихся носителями языка. Теоретическая значимость заключается в выявлении закономерностей отбора феминитивов для обучения языку.en_US
dc.publisherМинский государственный лингвистический университетen_US
dc.subjectМетодика преподавания отдельных языковen_US
dc.subjectОбучение языковому материалу (фонетика, грамматика, лексика)en_US
dc.subjectМетодика преподавания отдельных языков в вузеen_US
dc.subjectМетодика преподавания русского языка как иностранногоen_US
dc.subjectРусский языкen_US
dc.titleФеминитивы с точки зрения преподавания русского языка как иностранногоen_US
dc.title.alternativeFeminitives (gender-specific nouns of feminitive gender) in terms of teaching Russian as a foreign languageen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Язык и динамическая картина мира (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
297-301.pdf627,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.