Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12340
Title: Формы работы в общеобразовательной школе РФ в условиях многонациональной среды
Other Titles: Forms of work in a general educational school of the Russian Federation in the conditions of a multinational environment
Authors: Грибченко, И. В.
Keywords: Методика преподавания отдельных языков
Русский язык
Методика преподавания отдельных языков в школе
Обучение видам речевой деятельности (говорение, чтение, письмо, перевод, аудирование)
Методика преподавания русского языка как иностранного
Issue Date: 2023
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Грибченко, И. В. Формы работы в общеобразовательной школе РФ в условиях многонациональной среды / И. В. Грибченко // Язык и динамическая картина мира : сб. науч. ст. по материалам докладов Междунар. науч. конф., Минск, 7–9 апреля 2022 г. / Минский гос. лингвист. ун-т ; редкол. : О. А. Полетаева (отв. ред.) [и др.]. – Минск, 2023. – С. 252-257.
Abstract: Методика обучения русскому языку как неродному в новых геополитических условиях только формируется, базируясь на наработках теории обучения (и воспитания) русскому языку как иностранному, русскому языку в национальной школе. Опыт должен показать в ближайшее время преемственность и взаимодополняемость этих теорий и методик. Базовый принцип обучения русскому языку как неродному остается: учет особенностей родного языка и родной культуры в учебном процессе необходим так же, как и сохранение базовых ментальных исторических связей личности с истоками своей нации через национальный (родной) язык и культуру
Description: Gribchenko Irina. Forms of work in a general educational school of the Russian Federation in the conditions of a multinational environment. The methodology for teaching Russian as a non-native language in the new geopolitical conditions is only being formed, based on the developments in the theory of teaching (and educating) Russian as a foreign language, the Russian language in the national school. Experience should show in the near future the continuity and complementarity of these theories and methods. The basic principle of teaching Russian as a non-native language remains: taking into account the peculiarities of the native language and native culture in the educational process is necessary in the same way as maintaining the basic mental historical connections of the individual with the origins of his nation through the national (native) language and culture.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12340
ISBN: 978-985-28-0197-3
Appears in Collections:Язык и динамическая картина мира (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
252-257.pdf638,64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.