Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12332
Title: Аксиологические доминанты белорусской медиакоммуникации
Other Titles: Axiological dominants of Belarusian advertising media communication
Authors: Солодовникова, Т. В.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Частное языкознание. Языки мира
Русский язык
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Реклама
Issue Date: 2023
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Солодовникова, Т. В. Аксиологические доминанты белорусской медиакоммуникации / Т. В. Солодовникова // Язык и динамическая картина мира : сб. науч. ст. по материалам докладов Междунар. науч. конф., Минск, 7–9 апреля 2022 г. / Минский гос. лингвист. ун-т ; редкол. : О. А. Полетаева (отв. ред.) [и др.]. – Минск, 2023. – С. 212-216.
Abstract: В статье рассматриваются доминирующие ценностные ориентиры белорусской рекламной медиакоммуникации. Делается вывод о двоякой сущности рекламной медиакоммуникации: как отражения актуальных аксиологических приоритетов той или иной лингвокультуры и средой конструирования / деконструкции определенных нравственно-ценностных структур, инструментом формирования национальной идентичности.
Description: Saladounikava Tatiana. Axiological dominants of Belarusian advertising media communication. The article examines the dominant value orientations of the Belarusian advertising media communication. The conclusion is made about the twofold essence of advertising media communication: as a reflection of the actual axiological priorities of a particular linguistic culture and the environment for the construction / econstruction of certain moral and value structures, a tool for the formation of national identity.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12332
ISBN: 978-985-28-0197-3
Appears in Collections:Язык и динамическая картина мира (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
212-216.pdf440,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.