Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11620
Title: | Перевод как вид речевой деятельности в обучении русскому как иностранному: за и против |
Other Titles: | Translation as a Kind of Speech Activity in Learning Russian as a Foreign Language: Pros and Cons |
Authors: | Хоронеко, С. С. |
Keywords: | Методика преподавания отдельных языков Обучение видам речевой деятельности (говорение, чтение, письмо, перевод, аудирование) Методика преподавания русского языка как иностранного Русский язык |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Хоронеко, С. С. Перевод как вид речевой деятельности в обучении русскому как иностранному: за и против / С. С. Хоронеко // Тенденции развития языкового образования в современном мире – 2021 : сб. науч. ст. по итогам междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25-26 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 295–299. |
Abstract: | Рассматривается перевод при обучении русскому языку как иностранному, прием семантизации, грамматико-переводной метод, обратный перевод как вид опоры для пересказа, письма, продуцирования речи. Ключевые слова: перевод; речевая деятельность; семантизация; русский язык как иностранный; грамматико-переводной метод; обратный перевод; продуцирование речи. |
Description: | Horoneko S. Translation as a Kind of Speech Activity in Learning Russian as a Foreign Language: Pros and Cons. The article considers translation in teaching Russian as a foreign language, the method of semantics, the grammatical-translation method, reverse translation as a kind of support for retelling, writing, speech production. Key words: translation; speech activity; semantics; Russian as a foreign language; grammatical translation method; reverse translation; speech production. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11620 |
ISBN: | 978-985-28-0181-2 |
Appears in Collections: | Тенденции развития языкового образования в современном мире (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
295-299.pdf | 711,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.