Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11595
Title: | Развитие профессионально ориентированной диалогической речи студентов |
Other Titles: | Developing Professionally Oriented Dialogical Speech of Students |
Authors: | Сергеева, Н. А. |
Keywords: | Методика преподавания отдельных языков Обучение видам речевой деятельности (говорение, чтение, письмо, перевод, аудирование) Методика преподавания отдельных языков в вузе |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Сергеева, Н. А. Развитие профессионально ориентированной диалогической речи студентов / Н. А. Сергеева // Тенденции развития языкового образования в современном мире – 2021 : сб. науч. ст. по итогам междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25-26 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 261–264. |
Abstract: | В данной статье рассмотрены особенности развития профессионально ориентированной диалогической речи студентов, выделены три основных вида диалога, представлены методы и этапы формирования профессиональной диалогической речи. Ключевые слова: профессионально ориентированный иностранный язык; диалогическая речь; диалограсспрос; диалог-беседа; диалог-дискуссия. |
Description: | Sergeeva N. Developing Professionally Oriented Dialogical Speech of Students. This paper examines the peculiarities of developing professionally oriented dialogical speech of students, identifies three main types of dialogues, presents methods and stages of formation of professional dialogic speech. Key words: professionally oriented foreign language; dialogical speech; dialogue-questioning; dialogueconversation; dialogue-discussion. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11595 |
ISBN: | 978-985-28-0181-2 |
Appears in Collections: | Тенденции развития языкового образования в современном мире (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
261-264.pdf | 418,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.