Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11544
Title: | Использование электронных средств визуализации учебного материала для развития коммуникативной компетенции учащихся |
Other Titles: | The Use of Electronic Visualization of Educational Material to Develop Students’ Communicative Competence |
Authors: | Банкевич, О. А. |
Keywords: | Методика преподавания отдельных языков Технологии, методы, формы и средства обучения Информатика и информационные технологии |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Банкевич, О. А. Использование электронных средств визуализации учебного материала для развития коммуникативной компетенции учащихся / О. А. Банкевич // Тенденции развития языкового образования в современном мире – 2021 : сб. науч. ст. по итогам междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25-26 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 123–127. |
Abstract: | В данной статье автор раскрывает методику овладения учащимися умениями порождения монологических высказываний на материале графических наглядно-образных моделей (визуальных опор). Ключевые слова: визуализация; интернет-технология; педагогическая инновация; техники визуализации; коммуникативная компетенция; онлайн-сервисы. |
Description: | Bankevich O. The Use of Electronic Visualization of Educational Material to Develop Students’ Communicative Competence. In this article the author reveals the methodology of mastering learners skills of constructing a monologue speech based on the information presented in the form of graphic visual-image models (visual support). Key words: visualization; internet-technology; pedagogical innovation; visualization techniques; communicative competence; online services. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11544 |
ISBN: | 978-985-28-0181-2 |
Appears in Collections: | Тенденции развития языкового образования в современном мире (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
123-127.pdf | 551,26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.