Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11496
Title: | Лексико-семантические особенности англоязычной терминологии образования в контексте пандемии COVID-19 |
Other Titles: | Lexico-semantic specifics of the english education terminology in the context of the COVID-19 pandemic |
Authors: | Цверкун, Ю. Б. |
Keywords: | Языкознание (лингвистика) Частное языкознание. Языки мира Английский язык Лексикология. Лексическая семантика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Цверкун, Ю. Б. Лексико-семантические особенности англоязычной терминологии образования в контексте пандемии COVID-19 / Ю. Б. Цверкун // Аномалия в языке, гармония в речи : сб. науч. ст. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2023. – C. 80–83. |
Abstract: | Предлагаемая работа посвящена исследованию лексико-семантической специфики англоязычной терминологии образования в условиях пандемии COVID-19. В данной статье показано, что одновременно с появлением и разработкой новых методов и средств обучения в условиях пандемии COVID-19 в терминологии образования, в частности англоязычной, возникают новые термины и уточняются значения ранее используемых терминологических единиц. Приводятся определения новых терминов, анализируются некоторые англоязычные термины области образования и выявляются их лексико-семантические особенности. К л ю ч е в ы е с л о в а: термин, пандемия COVID-19, англоязычная терминология образования, лексико-семантический аспект. |
Description: | Tsverkun Y. B. Lexico-semantic specifics of the english education terminology in the context of the COVID-19 pandemic. The article reports on a study of the lexico-semantic peculiarities of the English education terminology in the context of the coronavirus pandemic. It is shown that the COVID-19 pandemic has changed national education systems worldwide and has caused the emergence of new education terms and reconsidering the meaning and / or usage peculiarities of the existing units. The author brings definitions of new education terminological units and reveals lexicosemantic specifics of such units in the context of the new normal. K e y w o r d s: term, COVID-19 pandemic, English education terminology, lexico-semantic aspect. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11496 |
ISBN: | 978-985-28-0193-5 |
Appears in Collections: | Аномалия в языке, гармония в речи (статьи) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.