Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11461
Title: Адаптация методов повышения межкультурной сензитивности в иноязычном образовании
Other Titles: Adaptation of Methods of Intercultural Sensitivity Development in Foreign Language Teaching
Authors: Свистун, Т. И.
Keywords: Методика преподавания отдельных языков
Дидактические принципы
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Свистун, Т. И. Адаптация методов повышения межкультурной сензитивности в иноязычном образовании / Т. И. Свистун // Тенденции развития языкового образования в современном мире – 2021 : сб. науч. ст. по итогам междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25-26 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 58–61.
Abstract: На современном этапе обучение иностранному языку неотделимо от обучения культуре. Освоение иноязычной культуры подразумевает прохождение целого ряда этапов, которые характеризуют той или иной уровень развития межкультурной сензитивности. Обучаемым, находящимся на этноцентристских этапах, необходимо предложить такие методы обучения, которые помогут быстрее перейти к этнорелятивистским этапам и повысят их уровень межкультурной сензитивности. Ключевые слова: межкультурная сензитивность; этноцентризм; релятивизм; культурный ассимилятор; биографическая рефлексия; модель контраста.
Description: Svistun T. Adaptation of Methods of Intercultural Sensitivity Development in Foreign Language Teaching. At present teaching a foreign language can not be separated from teaching culture. The acquisition of a foreign language culture implies the passing through a number of stages, which characterize a certain level of intercultural sensitivity development. Students who are at ethnocentric stages should be offered such teaching methods that will help them move faster to ethnorelativistic stages and increase their level of intercultural sensitivity. Key words: intercultural sensitivity; ethnocentrism; relativism; cultural assimilator; biographical reflection; contrasting model.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11461
ISBN: 978-985-28-0181-2
Appears in Collections:Тенденции развития языкового образования в современном мире (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
58-61.pdf429,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.