Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11432
Title: Полипарадигмальный подход к лингводидактической подготовке учителя иностранного языка новой формации
Other Titles: Polyparadigmal Approach to a Contemporary Foreign Language Teacher Linguodidactical Training
Authors: Силкович, Л. А.
Keywords: Методика преподавания отдельных языков
Дидактические принципы
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Силкович, Л. А. Полипарадигмальный подход к лингводидактической подготовке учителя иностранного языка новой формации / Л. А. Силкович // Тенденции развития языкового образования в современном мире – 2021 : сб. науч. ст. по итогам междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25-26 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 23–26.
Abstract: В статье раскрыты методологические основания системы лингводидактической подготовки будущего учителя иностранного языка. Уточнена сущность принимаемых научных подходов и принципов их реализации в аспекте заявленной проблемы. Ключевые слова: будущий учитель иностранного языка; лингводидактическая подготовка; полипарадигмальный подход; профессионально-личностное развитие.
Description: Silkovich L. Polyparadigmal Approach to a Contemporary Foreign Language Teacher Linguodidactical Training. The methodological foundations of the system of linguodidactic training of the future foreign language teacher are revealed. The essence of accepted scientific approaches and the principles of their implementation in the aspect of the stated problem has been clarified. Key words: future foreign language teacher; linguodidactic training; pоlyparadigmal approach; professional and personal development.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11432
ISBN: 978-985-28-0181-2
Appears in Collections:Тенденции развития языкового образования в современном мире (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
23-26.pdf417,13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.