Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11427
Title: Доступность качественного языкового образования в контексте вызовов XXI века
Other Titles: Accessibility of High-quality Language Education in the Context of the XXI Century Challenges
Authors: Баранова, Н. П.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Общая педагогика
Дидактика
Языковое образование
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Баранова, Н. П. Доступность качественного языкового образования в контексте вызовов XXI века / Н. П. Баранова // Тенденции развития языкового образования в современном мире – 2021 : сб. науч. ст. по итогам междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25-26 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 8–12.
Abstract: В статье представлены современные требования к качественному языковому образованию на обязательном, гарантируемом государством, уровне образования. Обозначена значимость развития личностного потенциала каждого обучающегося и овладение им универсальными учебными умениями. Ключевые слова: доступность образования; личностный потенциал обучающегося; универсальные учебные умения; качество языкового образования.
Description: Baranova N. Accessibility of High-quality Language Education in the Context of the XXI Century Challenges. The modern requirements for the quality of language education at the mandatory, state-guaranteed level of education are presented. The importance of developing the personal potential of each student and the importance of mastering universal learning skills are indicated. Key words: accessibility of education; student’s personal potential; universal learning skills; the quality of language education.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11427
ISBN: 978-985-28-0181-2
Appears in Collections:Тенденции развития языкового образования в современном мире (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8-12.pdf437,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.