Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11403
Title: Дискурс развлечений как объект исследования
Other Titles: Entertainment discourse as an object of research
Authors: Могиленских, Н. П.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Общее языкознание
Язык и речь
Социолингвистика
Социальные науки
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Могиленских, Н. П. Дискурс развлечений как объект исследования / Н. П. Могиленских // Коммуникативные стратегии : материалы 11-й Междунар. науч. конф., Минск, 24 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 128–131.
Abstract: В статье рассматривается понятие дискурса развлечений, определяются его основные характеристики, позиции его возможного исследования, разрабатывается модель удовлетворения потребности развлечений. Все вышеперечисленное является основой для создания «портрета» дискурса развлечений как объекта исследования. Ключевые слова: дискурс развлечений, игровая деятельность человека, развлекательное событие, событийный маркетинг, событийный менеджмент, перформативность, индустрия развлечений, коммунитас.
Description: Moghilenskih N. P. Entertainment discourse as an object of research. The article deals with the discourse of entertainment concept, defines its main characteristics, the ways of its possible study, and develops an entertainment need model. All of the above is the basis for creating a "portrait" of the discourse of entertainment as an object of research. Key words: entertainment discourse, human gaming activity, entertainment event, entertainment marketing, entertainment management, performativity, entertainment industry, communitas.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11403
ISBN: 978-985-28-0189-8
Appears in Collections:Коммуникативные стратегии : материалы Международной научной конференции (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
128-131.pdf722,65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.