Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/10992
Title: Ценностные приоритеты современного университетского образования в перспективе трансдисциплинарного системного подхода
Other Titles: Value Priorities of Modern University Education in the Perspective of the Transdisciplinary System Approach
Authors: Янчукович, О. В.
Keywords: Образование. Педагогические науки
Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей школы
Содержание образования
Дидактические принципы
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Янчукович, О. В. Ценностные приоритеты современного университетского образования в перспективе трансдисциплинарного системного подхода / О. В. Янчукович // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2022. – № 2 (42). – С. 27–34.
Abstract: Смысл и содержание университетского образования раскрывается в аспекте классической идеи университета. Обосновывается методологическая продуктивность трансдисциплинарного системного подхода к определению ценностных приоритетов университетского образования в современных социокультурных условиях. Обсуждается педагогический инструментарий организации образовательного процесса в УВО на трансдисциплинарной основе. Ключевые слова: идея университета; университетское образование; трансдисциплинарность; трансдисциплинарный системный подход.
Description: Yanchukоvich O. Value Priorities of Modern University Education in the Perspective of the Transdisciplinary System Approach. The meaning and content of university education is described in terms of the classical idea of the university. The methodological productivity of the transdisciplinary system approach to determining the value priorities of university education in modern sociocultural conditions is substantiated. Pedagogical tools for organizing the educational process at the university on a transdisciplinary basis are discussed. Key words: idea of the university; university education; transdisciplinarity; transdisciplinary system approach.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/10992
ISSN: 1819-7639
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
27-34.pdf356,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.