Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9395
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГаврилова, И. В.-
dc.date.accessioned2022-10-10T13:19:00Z-
dc.date.available2022-10-10T13:19:00Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationМолодые ученые в инновационном поиске : сб. науч. ст. по материалам X Междунар. науч. конф., Минск, 11–12 марта 2021 г. : в 2 ч. Ч. 2. – Минск : МГЛУ, 2022. – С. 194-199.en_US
dc.identifier.isbn978-985-28-0125-6 (Ч. 2)-
dc.identifier.isbn978-985-28-0123-2-
dc.identifier.urihttp://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9395-
dc.descriptionGavrilova I. V. Content of Linguo-Methodological Competence in the System of Professional Training of Foreign Students of the Direction of Training “Linguistics”. This article considers the content of linguo-methodological competence in the system of professional training of foreign students of philology. The author gives a description of the linguo-methodological competence through the classification of the skills that are part of this competence. The given classification of linguo-methodological skills is presented in the form of blocks: linguistic and psychological-pedagogical. This differentiation of skills allows you to choose the most effective methods and technologies for teaching foreign students. In this regard, examples of the use of various methods and technologies for the formation of linguomethodological competence for foreign students studying the Russian language are given. Key words: linguo-methodological competence; linguo-methodological skill; linguo-methodical competence model; Russian as a foreign language; methodology for the formation of linguo-methodological competence.en_US
dc.description.abstractВ данной статье рассматривается содержание лингвометодической компетенции в системе профессиональной подготовки иностранных студентов-филологов. Автор дает описание лингвометодической компетенции через классификацию умений, входящих в состав данной компетенции. Приведенная классификация лингвометодических умений представлена в виде блоков: языкового и психолого-педагогического. Данная дифференциация умений позволяет подобрать наиболее эффективные методы и технологии обучения иностранных студентов. В связи с этим приводятся примеры использования различных методов и технологий формирования лингвометодической компетенции для студентов-иностранцев, изучающих русский язык. Ключевые слова: лингвометодическая компетенция; лингвометодическое умение; модель лингвометодической компетенции; русский язык как иностранный; методика формирования лингвометодической компетенции.en_US
dc.publisherМинский государственный лингвистический университетen_US
dc.subjectМетодика преподавания отдельных языковen_US
dc.subjectМетодика преподавания отдельных языков в вузеen_US
dc.subjectМетодика преподавания русского языка как иностранногоen_US
dc.subjectРусский языкen_US
dc.subjectДидактические принципыen_US
dc.subjectОбучение языковому материалу (фонетика, грамматика, лексика)en_US
dc.titleСодержание лингвометодической компетенции в системе профессиональной подготовки иностранных студентов направления подготовки «Лингвистика»en_US
dc.title.alternativeContent of Linguo-Methodological Competence in the System of Professional Training of Foreign Students of the Direction of Training “Linguistics”en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Молодые учёные в инновационном поиске : сборник научных статей (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.