Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9365
Title: Прыблiзнасць i колькасная нявызначанасць як прыкметы верагоднасщ у беларускай i англшскай мовах
Other Titles: Approximation and Quantitative Indefiniteness as Features of Credibility in Belarusian and English
Authors: Салавей, А. А.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Сравнительное языкознание. Сопоставительная лингвистика
Английский язык
Белорусский язык
Грамматика
Язык и речь
Язык и культура. Лингвокультурология
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Молодые ученые в инновационном поиске : сб. науч. ст. по материалам X Междунар. науч. конф., Минск, 11–12 марта 2021 г. : в 2 ч. Ч. 2. – Минск : МГЛУ, 2022. – С. 48-53.
Abstract: Артыкул прысвечаны раскрыццю асаблівасцей функцыянавання канструкцый з семантыкай прыблізнай колькасці як перыферыйных сродкаў праблематычный верагоднасці ў публіцыстычных, навуковых і мастацкіх тэкстах. Устаноўлена, што частотнасць маркёраў колькаснай прыблізнасці залежыць ад жанравай спецыфікі тэксту. Ключавыя словы: верагоднасць; колькасная прыблізнасць; нявызначанасць; праблематычная верагоднасць; канструкцыя.
Description: Solovey A. A. Approximation and Quantitative Indefiniteness as Features of Credibility in Belarusian and English. The article aims to reveal some peculiarities of the functioning of constructions with semantics of the approximate number as peripheral means of problematic credibility in journalistic, scientific and artistic texts. It is established that the frequency of quantitative proximity markers depends on the genre specific of the text. Key words: credibility; quantitative proximity; indefiniteness; problematic credibility; construction.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9365
ISBN: 978-985-28-0125-6 (Ч. 2)
978-985-28-0123-2
Appears in Collections:Молодые учёные в инновационном поиске : сборник научных статей (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.