Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9344
Title: | Пространственная семантика английских предлогов, обозначающих близкое расположение |
Other Titles: | Spatial Semantics of English Prepositions Denoting Proximity |
Authors: | Жукова, А. О. |
Keywords: | Языкознание (лингвистика) Частное языкознание. Языки мира Английский язык Грамматика Лексикология. Лексическая семантика |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2022. – № 4 (119). – С. 56-68. |
Abstract: | В статье освещаются результаты исследования пространственной семантики многозначных предлогов английского языка, обозначающих отношение близкого расположения. Выявлены интегральные и дифференциальные семы, входящие в состав пространственного значения предлогов. Полученные данные способствуют дифференциации изученных единиц. Ключевые слова : предлог; предложные отношения; близкое расположение; пространственное значение; пространственные отношения. |
Description: | Zhukava H. Spatial Semantics of English Prepositions Denoting Proximity. The results of the research presented in this article demonstrate the existence of integral and differential semes in the semantic structure of English prepositions denoting proximity. Semantic characteristics of the prepositions under study reveal both similarities and differences. The identified distinctions in the semantics of prepositions help differentiate them. Key words : preposition; prepositional relations; proximity; spatial meaning; spatial relations. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9344 |
ISSN: | 1819-7620 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Жукова А. О. Пространственная семантика английских предлогов,.pdf | 501,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.