Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9243
Title: Дискурсивно-содержательный анализ компонента «позиция» в англоязычной колумнистике
Other Titles: Discursive and Informative Analysis of the Component ‘Position’ in English-Language Columnistics
Authors: Казимирова, О. В.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Частное языкознание. Языки мира
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Английский язык
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2022. – № 3 (118). – С. 28-35.
Abstract: В статье отражены результаты дискурсивно-содержательного анализа компонента «позиция», репрезентированного в современной англоязычной колумнистике. В частности, установлены ключевые «позиции» субъекта речи, обусловленные прагматическими и социально-личностными факторами: мнение, образный ориентир, авторские приемы и роль. Особое внимание уделяется параметру «роль», характеристики которого генерируют определенный тип текста и его специфику. К л ю ч е в ы е с л о в а: колумнистика; субъект речи; медиатекст; мнение; образный ориентир; авторские приемы; роль.
Description: Kazimirova O. V. Discursive and Informative Analysis of the Component ‘Position’ in English-Language Columnistics. The article focuses on studying discursive and informative characteristics of the component ‘position’ in modern English-language columnistics, determined by pragmatic, social and personal factors: opinion, figurative reference, author’s techniques and role. Special attention is paid to the parameter ‘role’, the characteristics of which generate a certain type of text and its specificity. K e y w o r d s: columnistics; subject of the speech act; media text; opinion; figurative reference; author’s techniques; role.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/9243
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.