Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/8399
Title: | Взаимодействие языка и культуры в процессе обучения РКИ в иранской аудитории |
Authors: | Мехтиханлы, С. Г. |
Keywords: | Языкознание (лингвистика) Прикладное языкознание Перевод Русский язык Персидский язык Язык и культура. Лингвокультурология Методика преподавания отдельных языков Методика преподавания русского языка как иностранного Методика преподавания отдельных языков в вузе |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Семантический потенциал языковых единиц и его реализация : тез. докл. Междунар. науч. конф., Минск, 20–21 окт. 2021 г. – Минск : МГЛУ, 2021. – C. 147-149. |
Abstract: | В процессе изучения русского языка как иностранного в иранской аудитории, студенты также знакомятся и с культурой русского народа. При переводе текстов, содержащих культурную информацию, иранские студенты, одновременно, сталкиваясь с особенностями русской культуры, также сталкиваются и с трудностями в процессе перевода на персидский язык. Ключевые слова: русский язык; персидский язык; культурная информация; обучение. |
Description: | Mehdikhanli S. G. Interaction of language and culture in the process of training Russian as a foreign language in Iranian audience. In the process of studying Russian as a foreign language in Iranian audience, Students also get acquainted with the Russian people’s culture. When translating texts containing cultural information, Iranian Students, at the same time, encountering the peculiarities of Russian culture, also face difficulties in the process of translating into Persian. Key words: Russian; Persian; cultural information; training. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/8399 |
ISBN: | 978-985-28-0083-9 |
Appears in Collections: | Семантический потенциал языковых единиц и его реализация (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Мехтиханлы С. Г. Взаимодействие языка и культуры.pdf | 153,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.