Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/7040
Title: Дискурс игры в романах «Волхв» Дж. Фаулза и «Дом доктора Ди» П. Акройда
Other Titles: Game Discourse in the Novels The Magus by J. Fowles and The House of Doctoe Dee by P. Ackroyd
Authors: Булыко, А. В.
Keywords: Литературоведение
Литература отдельных стран и народов
Великобритания
Issue Date: 2021
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2021. – № 5 (114). – С. 154-163.
Abstract: В статье рассматриваются основные характеристики дискурса игры на примере романов постмодернистских английских писателей: «Волхв» Дж. Фаулза и «Дом Доктора Ди» П. Акройда. Доказательно представлено, что романам присуща категория игры, реализующаяся на всех уровнях игрового взаимодействия автора и читателя в художественном дискурсе: на уровне композиции, содержания и художественной формы, на уровне связи текста с широким контекстом. Ключевые слова: дискурс; игра; Дж. Фаулз; П. Акройд; роман; композиция; экстралингвистический контекст.
Description: Bulyka N. Game Discourse in the Novels The Magus by J. Fowles and The House of Doctoe Dee by P. Ackroyd. This article discusses the main characteristics of game discourse within two novels – The Magus and The House of Doctor Dee – by contemporary postmodernist British authors J. Fowles and P. Ackroyd, respectively. The game discourse represents the interplay of different components: communication between the author and the reader, plot structure, the message of the novel, the form of artistic representation and extralinguistic context. Key words: discourse; game; J. Fowles; P. Ackroyd; novel; plot structure; extralinguistic context.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/7040
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.