Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6963
Название: The four c’s: conceptualization, convention, culture and creativity in corpus data
Авторы: Stefanowitsch, A.
Ключевые слова: Языкознание (лингвистика)
Частное языкознание. Языки мира
Грамматика
Язык и сознание
Язык и культура. Лингвокультурология
Английский язык
Дата публикации: 2022
Издатель: Минский государственный лингвистический университет
Библиографическое описание: Универсальное и национальное в языковой картине мира : сб. науч. ст. по итогам IV Междунар. науч. конф., Минск, 24-26 окт. 2019 г. : в 2 т. Т. 1. – Минск : МГЛУ, 2022. – С. 17-27.
Аннотация: Collocational relationships between words and grammatical structures (whether in the form of grammar patterns or collostructions) have become an established dimension of semantic description over the past thirty years, but the precise nature of the dimensions of meaning reflected in such relationships remains to be determined. This paper suggests four factors that contribute to the co-occurrence of linguistic items and thus to collocation: (i) the conceptualization of the content that the speaker intends to express, (ii) the cultural context of an utterance, (iii) linguistic conventions, and (iv) linguistic creativity. A case study of the English ditransitive and the “dative” construction with to is presented to demonstrate the influence of these four factors. Key words: collocation, collostructional analysis, conceptualization, culture, convention, creativity.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6963
ISBN: 978-985-28-0128-7 (Т.1)
978-985-28-0047-1
Располагается в коллекциях:Универсальное и национальное в языковой картине мира (статьи)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Stefanowitsch A. The four c’s conceptualization, convention,.pdf1,19 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.